Geoblog.pl    marcin3u    Podróże    Қазақстан-Кыргызстан (Kazachstan-Kirgistan) 2018    Biszkek nocą
2018

Biszkek nocą

Kirgistan
Kirgistan, Bishkek

1PLN=20KGS (Som)

Wysiadamy na zachodnyi awtovakzal, wymieniamy tu dziengi na oraz kupujemy karty SIM. Ponownie wybieramy operatora Beeline. Starter to koszt 200KGS, wystarcza też na pakiet internetowy na siedem dni za 95KGS, który można aktywować kodem *555*9555#. Mamy internet tak więc można sprawdzić ile kosztuje kurs do naszego hotelu (Club Streletes Hotel¹). Aplikacja Yandex działa także w Biszkeku więc problemu tu żadnego nie ma, problemem jest za to brak energii w smartphonie. Taksiarze na dworcu chcą nas z nasz zedrzeć trzy razy tyle, ale my już znamy cenę i znajdujemy kierowcę, który zabiera nas za rozsądne pieniądze. Po zameldowaniu się i kilkudziesięciu minutach odpoczynku, ruszamy w miasto, a że jest już po zmroku zwiedzamy to specyficzne miasto nocą. Nie mamy żadnego planu, generalnie chcemy przenocować i nazajutrz uderzyć do Czałponaty. Idziemy ciemnymi chodnikami, ponoć dzielnica w okolicach naszego hotelu jest nieciekawa, nie wiem nie zauważyliśmy. Po paru minutach trafiamy do Parku Panfilova gdzie znajduję się spory lunapark. Całkiem fajne miejsce, nie wiem o co chodzi ale w miastach byłego Związku Radzieckiego takie parki są bardzo popularne. Rzut beretem od parku trafiamy na centralny Plac Biszkeku Ała-Too. Też fajne miejsce ale dlaczego mam skojarzenia z pewną dzielnicą w Amsterdamie? Nie wiem sami zobaczcie! Jako, że moja towarzyszka jest głodna zaczęliśmy szukać jakiegoś lokalu. I tak w mojej głowie zrodził się plan, a z planu realizacja. Znalazłem w internecie bar mleczny podobny do tego z Kazachstanu. Lozhka Stolovaya² bo taką nazwę nosiła sieć, ma do zaoferowania dobrą i tanią kuchnię kirgiską, warto wpaść na płow lub cokolwiek innego. Smacznie i tanio. Polecamy! Przed snem piwo, oczywiście produkcji kirgiskiej. Dobranoc państwu.