Geoblog.pl    marcin3u    Podróże    Dresden 2014    miasto nad Łabą

miasto nad Łabą

Niemcy
Niemcy, Dresden

Dojeżdżamy na miejsce. Udajemy się najpierw do naszej noclegowni zostawić walizki, z pod dworca głównego jedzie tramwaj nr.7 Bilety do kupienia w automacie, ceny i rodzaje biletów poniżej w linku.

Komunikacja miejska:

Hotel:
http://www.altstadtperle.de/opener.html (zarezerwowane na booking.com)
32EUR/os./2noce (w tym podatek miejski)

Tym samy tramwajem jedziemy na stare miasto mijając Hauptbahnhof, wysiadamy w okolicach Albertinum, tuż przed brzydkim socrealistycznym mostem Carolabrücke. Sami zobaczcie na zdjęciach jest paskudny i nie pasuje do ogółu. Same Innere Altstadt nie jest takie efektowne, odbudowane gdzieniegdzie przez komunistów z NRD po nalotach dywanowych aliantów z 1945 roku. Obecne władze próbują doprowadzić wszystko do jakiegoś wyglądu, idzie to w dobrym kierunku aczkolwiek Warszawska starówka mimo że też odbudowana w prawie 100% wygląda dużo lepiej. Gorąc daje się we znaki a chodzenie po betonowej dżungli do przyjemności nie należy zwłaszcza dla moich kolegów, udajemy się do dyskontu po czasoumilacze, a następnie nad rzekę gdzie wielu młodych Niemców spędza czas. I tak kończymy ten dzień zalegając na Łabą.