Geoblog.pl    marcin3u    Podróże    Lisboa 2010    Królewskie Miasto

Królewskie Miasto

Portugal
Portugal, Sintra

Jeżeli Lizbona to piękne i magiczne miejsce, to nie jestem w stanie opisać Sintry. Oaza zieleni i spokoju nic dziwnego że monarchowie portugalscy wybrali to miejsce na swoją letnią rezydencje, zresztą nie tylko oni bo przed nimi w IXw. wznieśli tu pałac także Maurowie. Do Sintry dojedziemy pociągiem ze stacji (Lizbona) Estacao Central do Rossio, koszt 1.75EUR, czas około 40min. W Sintrze pociąg kończy bieg, po wyjściu ze stacji możemy zaczekać na autobus, bądź podążyć za drogowskazem krętą malowniczą uliczką do Sintra-Villa. Idziemy z buta. Bardzo małe urocze miasteczko z Palacio Nacional de Sintra w centrum , nie zwiedzamy tylko podążając dalej za wskazówkami krętą wąską drogą śmigamy na górę. W końcu opuszczamy zabudowania i czymś w rodzaju górskiego szlaku idziemy dalej, zmęczeni mimo, że nie jest tak gorąco jak w Lizbonie (wieje bryza z nad Atlantyku) ale damy rade na końcu czeka nas nagroda. Castelo dos Mauros wstęp 6EUR. (Dowiemy się później w kasie pomiędzy pałacami że można kupić jeden bilet na wszystkie okoliczne atrakcje, wychodzi taniej ale kto wiedział.) Przechadzka po murach a z nich niesamowite widoki zapierające dech w piersiach, cała okolica i Atlantyk. Ruiny twierdzy obronnej, porośnięte są dziś bujną roślinnością. Z jednej z wież na sąsiednim wzgórzu zobaczyliśmy kolejny Pałac kierujemy się w jego stronę. Szlaki są dobrze oznaczone więc nie ma problemu z dotarciem na miejsce. Palacio da Pena wstęp 12EUR ze zwiedzaniem wnętrz, w środku nie pozwolono nam robić zdjęć. Pałac dosłownie rodem z bajki zachowany w stanie ostatnich dni monarchii (1910). Pałac-fantazja jest neogotycką mieszaniną manuelińskich, germańskich i mauretańskich ozdób i akcentów. Wyłożony kaflami, kamiennymi donicami, muszlami i rzeźbami dziedziniec przenosi nas w ciągu sekundy na bliski wschód. ;D Trzeba wracać do Europy a w zasadzie do Sintra-Vila na obiad bo jesteśmy już nieco głodni. Nawiasem mówiąc zjadłem jeden z lepszych posiłków podczas pobytu w Portugalii, ale o tym później. W przewodniku napisane jest że na Sintrę i Queluz trzeba przeznaczyć około 2 dni, mieli rację wszystkiego nie widzieliśmy, a czas biegł nieubłaganie. Bilet powrotny na pociąg 1,75EUR.