Geoblog.pl    marcin3u    Podróże    Barcelona 2009    Klasztor Montserrat

Hiszpania
Hiszpania, Montserrat
Przejechano 1966 km

Dnia dzisiejszego ruszyliśmy za miasto. Za cel obraliśmy klasztor w Montserrat położony na wzgórzu o tej samej nazwie, jest to dla Katalończyków taka Częstochowa. Klasztor położony jest około 50 km od Barcelony. Udajemy się na stacje kolejki FGC Placa d'Espanya. Na stacji stoi informator, wszystko nam powiedział co i jak dał broszurkę powiedział "Do widzenia" i skierował do innego gościa który pomógł kupić bilet w automacie, a kupno biletu to nie taka prosta sprawa. Są to bilety kombi np. przejazd pociągiem, kolejką linową lub zębatą, wejście do klasztoru, obiad w restauracji wszystko w jednym bilecie. My wybraliśmy trochę tańszą opcję 22,5EUR (w 2 strony) przejazd pociągiem + kolejka linowa + klasztor. Podróż trwała koło godziny, bardzo ładnym pociągiem. Widoki za szybą również fajne a co mnie zaskoczyło nie tylko w Barcelonie ale i po za nią drogi są w idealnym stanie. Zaraz obok stacji kolejowej mamy stację kolejki linowej, wsiadamy. Widoki cudowne, zresztą sami popatrzcie. N górze oczywiście zwiedzanie klasztoru sprawa obowiązkowa i kilometrowa kolejka też. Udaliśmy się także w mały spacer po górach, niestety ciężka sprawa dla kogoś kto dawno w górach nie był, przeszliśmy góra z kilometr ja już wysiadałem, postanowiliśmy wracać. Widoki oszałamiające. Po powrocie do klasztoru mieliśmy zjechać kolejką linową na stacje, ale ja z Alanem postanowiliśmy zrobić to w inny sposób, kopiliśmy dodatkowy bilet 5,05EUR i zjechaliśmy z wzgórza kolejką zębatą, bardzo słuszna decyzja, dlaczego patrz na zdjęcia.

Po powrocie do Barcelony, a był już wieczór postanowiliśmy jeszcze pójść na plażę, wykapać się w morzu i napić sangrii. Fale były wyjątkowe duże co przyciągnęło również surferów, wróciliśmy do hotelu koło 1...