Geoblog.pl    marcin3u    Podróże    Nürnberg 2018    Drei im Weggla

Niemcy
Niemcy, Nürnberg

Port lotniczy:

Lotnisko jest genialnie skomunikowane z centrum miasta przez linię metra U2. Bilet to wydatek rzędu 4€, moim zdaniem trochę dużo jak na 12 minut jazdy. Szybko odnaleźliśmy nasz apartament, który znajdował się w pobliżu dworca kolejowego. Happy Break Apartment (Reindelstraße 22) 2noce/3os./170€. Niestety nikogo nie było na miejscu i zmuszeni byliśmy poczekać na obsługę. W sumie luz, znaleźliśmy restaurację Red Curry House gdzie podają wszystko w wersji BIO. Mieli dwa stoliczki na zewnątrz, słoneczko dogrzewało całe 5°C czyli w porównaniu z niedzielą w Krakowie upał! I w taki o to sposób po 2 bawarskie piwa także BIO na głowę poszły jeszcze przed południem. Nasz apartament okazał się być całkowicie nowym, designerskim mieszkankiem, w którym mieliśmy być okazje pierwszymi gośćmi - fajnie!

Norymberga to gospodarcza i kulturalna stolica Frankonii i drugie co do wielkości miasto w Bawarii liczące pół miliona mieszkańców. Muszę przyznać, że udało im się nawet odbudować to miasto po wojnie. Jest całkiem fajna starówka, zamek i resztki murów miejskich, parę fajnych muzeów np. Dokumentationszentrum Reichsparteitagsgelände (6€).

W zasadzie nie mielimy żadnego planu zwiedzania, plan polegał na piciu piwa i jedzeniu bawarskich kiełbasek, np. w najstarszej kiełbasiarni w Europie. W Zum Gulden Stern Historische Bratwurstküche podają norymberskie kiełbaski. Nürnberger Bratwürste mogą ważyć 20-25 g i mieć 7-9 cm długości. Produkowane tylko w Norymberdze zgodnie z określonymi zasadami z chudego średnio rozdrobnionego mięsa wieprzowego. Jest doprawiana majerankiem, pieprzem, solą oraz innymi przyprawami stanowiącymi tajemnicę danego rzeźnika. Kiełbaska jest grillowana na ruszcie opalanym drewnem, podawane na cynowych talerzach w ilości po 6, 8, 10 lub 12 szt. Podawane są ze smażoną kapustą kiszoną, sałatką ziemniaczaną, chrzanem i musztardą. Ciekawostką jest, że Niemcy jadają posiłki wspólnie, zatem nie zdziwcie się jeśli kelner zaprowadzi Cie do stolika przy którym już ktoś pałaszuje coś dobrego.

Bardzo popularnym fast foodem na ulicy Norymbergi są Drei im Weggla czyli wspomniane wcześniej kiełbaski w ilości szt.3 w białej bułce podawanej z musztardą. Także sami widzicie, że wszystko tu kręci się wokół kiełbasy. I oczywiście piwa, które jest naprawdę dobre i cenowo przystępne. I tak z bloga podróżniczego wyszedł blog kulinarny! Smacznego.