Geoblog.pl    marcin3u    Podróże    Emilia-Romagna 2013    San RUmino

San RUmino

San Marino
San Marino, San Marino Città

Bologna Centrale-Rimini 9,2€ . Po drugiej stronie ulicy naprzeciwko od dworca po prawej stronie odjeżdżają autobusy do San Marino. Bilety sprzedaje babcia ze stoliczka ustawionego na chodniku, w dwie strony 9€ . Po godzinie jesteśmy już w San Marino, autobus wjeżdża bardzo wysoko i zatrzymuje się na parkingu przy samej twierdzy. Wchodzimy po schodach mijając już pierwsze sklepy z tandetą i podróbkami. Od razu sprzedawczynie mnie zaczepiają szprechając coś po rosyjsku, odpowiadam im że ja ni panimaju, na to one stanowczo, Ty panimajesz, panimajesz ;D Miasteczko bardzo ładne. super położone na samym szczycie z którego rozpościerają się piękne widoki na okolicę. Jest też kolejka linowa którą można zjechać na niż partie miasta. Od razu widzę też, że nie ma problemu ze znalezieniem restauracji, jest ich mnóstwo, na dodatek ceny bardzo przystępne. Ale obiad będzie potem, teraz idziemy do I Torre o Castello della Guaita, wstęp 4,5€. Czuję się trochę jak żołnierz tylko zamiast strzelać za murów muszkietem strzelam obiektywem, oblężenie trwa. Pora na obiad, na świeżym powietrzu z widokiem na pół regionu Emilia-Romagna, a następnie na jakieś zakupy. Wąskie brukowane uliczki prowadzące to w górę to w dół, w sklepikach jak wspominałem wcześniej mydło i powidło czyli wszystko i nic. Może co dziesiąty sklep sprzedaje coś oryginalnego. W jednym z nich kupuję 50ml flakonik perfum, cena dość dobra (na pokładzie ryanaira będzie można kupić większą buteleczkę za parę € więcej), nie żałuję, żałuję za to że nie kupiłem sobie przeciwsłonecznych Ray Banów. W perfumerii 3 Ukrainki śmieją się i mówią że one poliglotki, rozmawialiśmy trochę po polsku, trochę rosyjsku i angielsku. Czasy w których San Marino okupowali Polacy minęły nasze miejsce zastąpili towarzysze za wschodniej granicy, stąd taka międzynarodowa obsada w sklepach. Do San Marino przyjechaliśmy dość późno, zbieramy się na jeden ostatnich autobusów o 18:30. Wracamy do Rimini zaopatrzeni w perfumy i butelkę fantastycznego brązowego piwa z lokalnego browaru.